>>>Comunicant...

dissabte, d’abril 16, 2005

EGM, versió original

Avui tots els diaris recullen dades sobre l'Estudi General de Mitjans. És una de les mostres més clares de manipulació informativa, perquè tothom ressalta el què li interessa.
El Pais, parla de l'ascens seu i del lideratge que ostenta a la premsa generalista de pagament. Així, fent aquestes declaracions és líder absolut perquè el segon classificat que compleix les mateixos característiques és El Mundo, i estant a una distància de 800.000 lectors.
Tot i això, el diari més venut a Espanya és Marca, del grup Recoletos, seguit pel citat El Pais, que està seguit a la vora pel diari de premsa gratuïta 20 minutos.
Pel què fa la ràdio, la cadena SER continua com a líder destacada, tot i que la cadena COPE comença a retallar distàncies.
En ràdio musical, és Els 40 Principals els que són líders amb 2.756.000 oients, seguida per Kiss Fm a una considerable distància, 1.359.000.
Totes aquestes dades s'interpreten de moltes maneres a la premsa d'avui perquè com diuen, tot depèn del color del cristall amb el que es miri.